Jag vill..

..hitta en bra, billig stålsträngad gitarr
..få uppleva en tid på Betel med hänget där igen
..spendera en söndag i hillsong(en helg i sthlm)
..flytta till Gbg
..massa mer.

Jag har det egentligen bra, men det räcker inte, det räcker aldrig, man är aldrig nöjd! Gräset är alltid grönare på andra sidan och när man väl går dit så vill man tillbaka. Varför kan man aldrig vara riktigt nöjd, stanna till se sig om och andas ut för man inser att man har det bra och inte "vilja ha" så mycket mer. 
 

Men sant man är ju i princip aldrig nöjd med sig själv, man skulle alltid kunna vara lite bättre, så de ee la klart att man har samma syn på omvärlden. Tänk om man bara haft lite mer (varit lite bättre) så man hade kunnat göra lite mer.
Än en gång så handlar det ju om att jobba med det man har, göra det bästa med det man redan har fått.
För det räcker ju egentligen. Det räcker gott och väl!!
När kommer vi inse det?

Ha det gött =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att inte vara nöjd är sjukt viktigt, hur skulle du annars kunna förbättra dig? och hur skulle annars världen kunna bli bättre? Jag är visserligen väldigt nöjd med mig själv och mitt läge för tillfället ;)



Ha det fint.

2009-08-04 @ 18:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0