Borde..

Hade precis första lektionen i en ny kurs, "ledarskap", på något sätt kom vi in på ämnet "borde". Vilken press som finns i ordet på något sätt! "Jag borde träna idag", "jag borde gå och evangelisera för alla på tunnelbanan". Då är ju frågan vad som EGENTLIGEN stämmer? Bara för att visst det e ju bra att träna och evangelisera men innebär det verkligen att jag borde göra det? I så fall borde man ju i princip allt, lr aa allt förutom det som man INTE borde ;). Sjuk press!

Om man tänker lite ur en "kristen synvinkel" så kanske man ibland bara måste försöka se var Gud sätter mig och sen satsa på det! Och som min lärare typ sa på lektionen, respektfullt "dissa" det andra! Gud "placerar mig"där han vill ha mig och varför ska jag då springa runt överallt annars, varför kan jag inte bara lita på att det räcker så. Ester blev placerad som drottning och fick verkligen användning för inflytandet hon hade på kungen, då var hon ändå där ett bra tag innan hon kanske märkte varför hon var där men allt går inte på två sekunder! Man borde kanske ;) helt enkelt bara lägga ner energi där man är istället för att lägga ner energi på var man tycker att man borde vara, det är inte meningen att man ska vara överallt. Skulle kunna bli ett problem ;)

Aja, lite svammel sådär bara :P Inte bäst på att formulera mig så hoppas det på något sätt framgick vad jag menar :P Säg gärna emot om du tycker annorlunda, är bara kul så! :D

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Eric Liljero

Tja Carro,



Skön blogg du har då. Och bra skrivet det där med "borde". Håller med dej helt. Vi ses på söndag va?



Ciao

2009-01-23 @ 16:58:22
Postat av: Carro

Kul att du titta in! =) Ja lätt att vi gör! =)



ha de gött!

2009-01-23 @ 17:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0