En dag som alla andra :)

Hoppa frukost imorse, orka inte riktigt ta mig upp till åtta, typ kvart i nio kändes lite mer lockande ;)
Sen skulle vi börja dagen med Homiletik, grejen är att jag är rätt peppad på att komma igång där faktiskt, vi ska göra en predikan då, och vi gick igenom stegen som vi ska ha gjort tills nästa lektion nu och lite småklurigt e det men ändå:P Faktiskt så gött taggad! :)

Hade "Att läsa och förstå bibeln" efter det, liiite mer klurigt så. Har börjat att studera ett av breven i bibeln och det är så sjukt krånglit, jag hänger liksom aldrig riktigt med på vad jag läser eller så. Idag tog jag mig i kragen iallefall och snacka me min lärare om att det inte funka, att det inte gick liksom så då anpassa han om metoden lite åt mig så att jag kanske kommer klara av det :) Känner mig lite som ett sär, men de ee la sånt man får ta så att säga :) Det känns bättre nu iallefall.

Det som är lite jobbigt är ju det att om jag nu inte ens klarar av att studera ett brev det sättet som de va tänkt från början, hur ska jag då funka som ungomsledare? Kanske inte är nåt för mig då? Tråkigt, har ju blivit sjukt sugen på det igen. Sen kan ja ju inte plugga till mattelärare heller eftersom min koncentrationsförmåga är så sjukt kass så ja inte kan hänga med på vad jag läser! Man blir lite smått frustrerad på sig själv ibland :P

Får väl ta och be över min lilla "situation", finns ju värre problem i Världen iallefall. Har det ju ändå väldigt bra om man ska se lite positivt på saken :)

Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag har hört att koncdentrationsförmåga till viss del kan bli bättre genom att typ vara ute mycket, sova, äta o träna regelbundet. Och att det finns typ knep eller så man kan använda för att koncentrera sig bättre i perioder :P

2009-01-08 @ 18:01:54
URL: http://lamadde.blogspot.com
Postat av: anna

Visst är det frustrerande att inte ha någon koncentrationsförmåga.. men man får väl prova din syster knep :P

2009-01-09 @ 16:53:36
URL: http://annapluttbakker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0