Hot or Cold!

Igår vare en riktigt rolig och härlig dag! =) Okej, jag gick upp lite tidigt men jag överlevde det ;) Skulle vara i kyrkis halv tio för att öva lovsång inför mötet och sen vil elva drog allt igång! Det var som sagt första gången jag var med i lovsångsteamet och det var så SJUKT roligt!! :D Tänk att man får ära Gud på ett sätt som man verkligen älskar! :D Sen talade Scott Wilson om Uppenbarelseboken 3:14-19;


"Och skriv till ängeln för församlingen i Laodikeia:
Så säger han som är Amen, det trovärdiga och sanna vittnet, början till Guds skapelse. Jag känner dina gärningar, du är varken kall eller varm. Om du ändå vore kall eller varm! Men nu är du ljum och varken varm eller kall, och därför skall jag spy ut dig ur min mun. Du säger: jag är rik, jag har vunnit rikedom och saknar ingenting. Och du förstår inte att just du är eländig och ömkansvärd och fattig och blind och naken. Jag råder dig att hos mig köpa guld som har renats i eld så att du blir rik, och vita kläder så att du kan klä dig och dölja din skamliga nakenhet, och salva att smörja dina ögon med så att du kan se. Jag tillrättavisar och tuktar alla dem jag älskar. Visa iver och vänd om!"




Han talade om att vara varm eller kalla och INTE ljummen! Bland annat sa han att bibelstället inte säger att varmt och kallt är motsatser, utan de är snarare startpunkter. Att man kan ställa sig frågan, är jag lika överlåten till Gud och lika engagerad som jag var i början? Jag borde ju ge mycket mer i min livsstil idag än när jag började! =)

Ha sa också att det inte står att varm är det enda alternativet, det står varm ELLER kall. Sedan står det inte att man måste vara extrem. Men att definiera sig själv, är jag varm eller kall? Vad står jag för?

Det sista han talade om var att det inte står att varmt handlar om passion. Vi kan inte göra folk passionerade men vi kan försöka göra dom aktiva! Och om man först engagerar sig i något och börjar älska det man gör, då kommer passionen! Vi ska inte vänta på att bli passionerade innan vi blir aktiva utan tvärtom, bli aktiva först med något som vi gillar, engagera oss i det och börja älska det så blir vi passionerade i det! =)



What it does NOT say!
1. Hot and cold are opposites
2. Hot is the only option
3. Be extreme
4. Hot is about passion





Det var det jag tolka fram av det han sa iallefall!! =) Det var en grym söndag och på andra mötet kom min familj med =) + kusin Simon! :D Jättekul! Och det blev lite Jensenskäk efter mötet följt av fika hemma hos mig innan de bagav sig hem igen! =)

Veckan som väntar har mycket kul på schemat =) Tänkte gå på bibelstudie i kyrkan på tisda och på onsda tror jag det är hemgrupp iallefall =) Helgen är inte riktigt lika officiell :D Men det blir en fin vecka kan jag lova och jag kan fylla i mer med tiden :)

Ha det gött! =)




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tack för att vi fick komma. Det var grymt mysigt!!

2010-03-08 @ 13:28:05
URL: http://lamadde.blogspot.com
Postat av: Robban

Hahahahaha... Vad schysst du är mot mig i dina fotoval! :P

2010-03-08 @ 15:20:20
URL: http://www.myspace.com/robertalkebratt
Postat av: Mamma

Instämmer med Madde. Tack för inbjudan och en trevlig söndag. KRAM!

2010-03-08 @ 20:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0