Tänk som han älskar en "simpel" människa som mig!!

Har varit mycket kyrka denna veckan och det har varit grymt!! :) Vill ju ha det så VARJE vecka!! :D Fatta grymt det skulle vara! :)

I onsdas var det ett Sisters-möte, borde tatt med mig någon kompis känner jag för det var ett grymt möte!! :) Det var en hälsocoach från Alingsås som var där och snacka och hon var så inspirerande och sjukt rolig!! Det var verkligen grymt!! :)
I torsdas hade vi rep med lovsångsteamet inför imorrn då, superkul! Första gången jag är med och det känns verkligen jättebra! :) Gillar att ha lite att göra i kyrkan! :)
Igår gick jag på ungdomskvällen för första gången med. Man vet ju aldrig va det är för åldrar på sånt men det var verkligen så sjukt blandat!! Massa folk i olika åldrar och "talkshowen" var asgrym! :)
Nu är det bara imorrn kvar men det är inte så bara!! =) Först och främst får jag vara med och leda lovsång + att Scott Wilson kommer till kyrkan OCH vi ska ha TVÅ möten!! Fatta vilken  grym söndag det kommer bli! :)
Kom dit!! =) Ett möte vid elva men sen äre ett för de lite morgontrötta vid två med!! Kan det bliii bättre lr?! :D


Det är en satsning i kyrkan nu under mars-april med som heter "en ny chans". Ni hör ju på namnet att det kan inte vara annat än bra!! =) Det jag tänker på är att det heter ny chans och inte andra chans. Vi får ju liksom inte bara två chanser av Gud utan han gav oss Jesus och lät honom dö på ett kors för att vi ska få en tredje, fjärde och femte chans med flera!! Han förlåter ju oss OM OCH OM igen!! Det är grymt!! Jag har haft såååå mycket chanser att det existerar ju inte och tanken på att jag har ÄNNU fler!! Det är ju grymt! Fatta vilken kärlek han måste ha till oss för att förlåta oss hela tiden. Han offrade verkligen sin son för att våra synder ska bli förlåtna, att han gjorde det för en "simpel" människa som mig, det är verkligen otroligt!! =)

"Detta är kärleken: inte att vi har älskat Gud utan att han har älskat oss och sänt sin son som försoningsoffer för våra synder"  ~1 Joh 4:10

Med tanke på allt han gör för mig så vill jag få göra något tillbaka! Använda det han har gett mig FÖR honom! Absolut inte för att jag känner mig skyldig till det utan för att JAG VILL! Jag kan räkna med honom och jag vill att han ska kunna räkna med mig!!


Ha det gött!!


Tack Gud för att du gav mig en röst! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är härligt Caroline! Försök behålla den här glöden du har. Var rädd om den. KRAM!

2010-03-06 @ 18:54:00
Postat av: Pappa

Va härligt att läsa det du skriver! Jag blir både glad och stolt om vartannat! :)) Fin bild på dig och Robert också. Hoppas verkligen ni får chansen att jobba tillsammans fler gånger. Ni BRINNER ju för budskapet båda två :)

2010-03-06 @ 22:41:37
Postat av: Robban

Haha, tack för den bilden... :P

2010-03-08 @ 15:18:36
URL: http://www.myspace.com/robertalkebratt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0